بخشدار مرکزی رامسر از تغییر ذائقه مردم در گرایش به روستاها خبرداد.

به گزارش ایسنا مازندران، محمد آزاد در جشن روز ملی روستا در رامسر افزود: پانزدهم مهرماه در تقویم کشور ما به عنوان روز روستا نامگذاری شده و مصادف با ایام و روزهای محرم است که این جشن زودتر برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه امروزه روستاها به عنوان پدر شهرها محسوب می شوند و در تاریخ پیدایش کشورها و استان ها و شهرها دهکده و روستایی وجود دارد که توسعه یافته است، عنوان کرد: در تاریخ ایران ابتدا روستا شکل گرفت و قوانین و مقرراتی در آن جاری شد و تکامل پیدا کرد و در قالب شهر خودش را نشان داد.

آزاد با اشاره به اینکه شهرها بدون وجود روستاها رشد نمی کنند، اظهار کرد: تولیدات در روستاها انجام می گیرد و جغرافیای طبیعی در روستا شکل گرفته و مردم علاقه هستند در حوزه روستا زندگی کنند از این رو به گردشگری روی آورده اند.

بخشدار رامسر افزود: امروزه ذائقه مردم تغییر کرده و باید از فرصتی مثل روز روستا برای شناخت ظرفیت ها و پتانسیل های روستا استفاده کرد و با خیال آسوده و دور از سر و صدای شهر در روستا زندگی کرد.

آزاد درباره موقعیت کنونی روستاها خاطرنشان کرد: امروزه روستاها از موقعیت خوبی برخوردار بوده و روند مهاجرت مردم از حوزه شهری به روستایی قابل گسترش است و با خدمات شوراهای اسلامی و دهیاری ها و با اقدامات و مشارکت مردم توسعه روستاها محقق می شود.