استاندار مازندران، گردشگری را از بهترین نمونه های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد گردشگری در استان شکل گیرد.

ربیع فلاح جلودار عصر پنجشنبه در همایش توسعه شهرستان سوادکوه با محوریت گردشگری با ابراز خرسندی از انجام برگزاری همایش با بیان اینکه باید توسعه پایدار و متوازن در منطقه داشت، افزود: برای یک توسعه متوازن باید استعدادهای دیگر مناطق نیز در نظر گرفته شود و سوادکوه می‌تواند به‌عنوان کانون و الگوی موفق برای دیگر مناطق باشد تا از پراکندگی جلوگیری شود و در این زمینه، برنامه‌های ما باید جامعیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای بهره بیشتر باید از مشارکت جمعی سود جست، افزود: مناطقی همچون منطقه نمونه گردشگری جوارم باید برای همه ایام برنامه مناسب داشته باشد تا بتواند گردشگران و مسافرانی که در تمامی طول سال از این محور عبور می‌کنند را به خود جذب کند و هم اینکه برای بهره بیشتر، بتواند تمامی حوزه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان و حتی استان را بهم مرتبط سازد.

استاندار مازندران با بیان اینکه گردشگری یکی از بهترین نمونه‌های اقتصاد مقاومتی در استان است، خاطر نشان شد: اقتصاد گردشگری می‌تواند در مازندران بر پایه‌ همه وظایفی که بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است شکل گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد جنگل‌های شمال در مازندران وجود دارد، اظهار داشت: در گذشته در بحث منابع طبیعی و بهره‌برداری تنها برداشت چوب مدنظر بوده اما امروزه نگاه تغییر کرده است و همه استعدادها از جمله گردشگری می‌تواند در این عرصه مربوط به جنگل‌داری باشد و حفظ و احیا جنگل نیز در همین راستا می‌تواند مد نظر قرار گیرد.

فلاح جلودار با بیان اینکه، در حال حاضر در استان در حیطه طبیعت‌گردی کار نمونه‌ای نداریم، خاطر نشان شد: باید الگوی کوچکی در منطقه پیاده شود و منابع طبیعی نیز در حال کار بر روی این موضوع است و در این رابطه باید بوروکراسی‌های مانع را تسهیل کنیم و همه‌ی این عرصه‌ها را تعریف و به گونه‌ای دیگر از جنگل محافظت کنیم.

وی همچنین با توجه به اهمیت سلامت روان در جامعه امروز گفت: با طبیعت‌گردی می‌توان سلامت روانی نیز در جامعه ایجاد کنیم و حتی پارک‌های کوچک سطح شهر هم می‌توانند در ایجاد نشاط موثر باشند.

استاندار با بیان اینکه همه جای ایران مانند مازندران از جاذبه‌های این‌چنینی برخوردار نیست، گفت: باید برای استان در زمینه گردشگری در کل کشور و کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری شود. مهر