معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه واقعیت‌های جامعه به زبان هنر امکان‌پذیر است، گفت: دولت از هنرمندان حمایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، علیرضا یونسی رستمی صبح امروز در آئین افتتاحیه هفدهمین جشنواره سراسری نمایش عروسکی که در سالن آمفی تئاتر شهید سلیمان حدادی کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: هنر از سنخ زیبایی است در میان مخلوقات خداوند این انسان است که زیبایی را درک می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ علمی نتوانست هنر را به درستی معنا کند، افزود: هنرمندان می‌توانند هنر را خلق کنند و جای دارد که جایگاه خود را حفظ کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تاثیر هنر را مانند نور دانست و ادامه داد: انسان با زبان هنر واقعیت‌ها را مطرح می‌کند.

وی خواستگاه هنر نمایش عروسکی را ایران، چین و هند دانست و گفت: هنر نمایشی بیش از 600 سال پیش از طریق دوره‌گردها به نمایش گذاشته می‌شد.

یونسی با بیان اینکه هنرمند برای اینکه هنرش از هرگونه پیرایه و زشتی در دور باشد باید خود را به منبع هنر وصل کند، تصریح کرد: پیوند انسان در همه ابعاد وجودی باید خدایی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه وصل شدن به معدن نور، نیایش و پرستش خداوند است، افزود: هنر از عالمی سرچشمه می‌گیرد که این عالم لایتناهی است.

این مسؤول هنر را یکی از جلوه‌های عالم خیال دانست و اضافه کرد: این عالم خیال هرچه زلال‌تر باشد دلنشین‌تر است.

یونسی با اشاره به اینکه دولت از هنرمندان کشور حمایت می کند، تصریح کرد: خانه سینما که در کشور تعطیل شده بود بعد از استقرار دولت یازدهم احیا شد