رئیس اداره گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر از افزایش 25 درصدی اقامت گردشگران در این شهرستان خبرداد.

مهدی اسحاقی در گفت و گو با ایسنا مازندران، با اشاره به روز جهانی گردشگری و اهمیت این روز، اظهار کرد: صنعت گردشگری از جمله مهم ترین محورهای توسعه به خصوص در بخش اشتغال است و توجه به اقتصاد گردشگری امری مهم و قابل تامل است.

وی افزود: تحقق توسعه محلی و منطقه ای از منظر گردشگری می تواند جهش لازم را در شهرستان نوشهر که قابلیت های زیادی دارد را ایجاد کند.

رییس اداره گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر با اشاره به ایجاد زیرساخت های گردشگری در این شهرستان طی یک سال گذشته، گفت: سه واحد اقامتی به واحدهای اقامتی شهرستان نوشهر اضافه شد که با ایجاد آن ظرفیت تخت های نوشهر افزایش یافت.

اسحاقی با بیان اینکه مرکز اطلاع رسانی برای گردشگران 7 واحد بود که به 9 واحد افزایش یافت، تصریح کرد: تاکنون 300 خانه مسافر در این شهرستان ساماندهی شده است و امسال ساماندهی مابقی آنها در دستور کار است که با ساماندهی آنها به ظرفیت تخت های نوشهر اضافه می شود.

وی با اشاره به افزایش دفاتر خدمات مسافرتی نوشهر از یک واحد به سه واحد، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این دفاتر تور گردانی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در داخل شهرستان و خارج از آن است که در حال حاضر دو واحد دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس اداره گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی نوشهر تاکید کرد: در راستای ایجاد زیرساختهای گردشگری در این شهرستان، مجموعه خدماتی بین راهی بخش کجور با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

اسحاقی افزود: از ابتدای تیرماه امسال تا پایان شهریور ماه تعداد چهار میلیون و 305 هزار و 306 نفر اقامت نفر شب در شهرستان نوشهر ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد برنامه های روز گردشگری در این شهرستان گفت: نواخته شدن زنگ گردشگری در یکی از مدارس شهرستان، تور یک روزه توسط دفاتر خدماتی، کارگاه آموزشی برای واحدهای اقامتی، مسابقه نقاشی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رویکرد گردشگری همراه با اهدا جوایز از جمله برنامه های امروز بود.

این مسئول ادامه داد: اهدای پکیج گردشگری به مسافران پرواز مشهد نوشهر نیز در فرودگاه نوشهر از دیگر برنامه های ما است.

اسحاقی در پایان گفت: در حال حاضر 27 پروژه در حوزه گردشگری اعم از هتل، هتل آپارتمان، واحدهای پذیرایی و مجتمع تفریحی با پیشرفت از 10 تا 95 درصد در حال احداث است که با احداث این هتل ها که هتل های 5 ستاره نیز هستند به ظرفیت های گردشگری شهرستان نوشهر اضافه می شود و نقش مهمی نیز در اشتغال زایی دارد.