در کمتر از 16 ماه، مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران دوباره تغییر کرد.

به گزارش ایسنا مازندران، مرتضی عمرانی که اواخر بهار سال گذشته به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران، جایگزین امامزاده شده بود در کمتر از دو سال جای خود را به آرزو ولی پور سرپرست دانشگاه فرهنگیان مازندران داد.

مرتضی عمرانی مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی مازندران در این جلسه، گفت: از خداوند بزرگ از اینکه توفیق 16 ماه خدمت در یکی از مراکز فرهنگی را به من اعطا کرد شکرگزارم.

وی برگزاری 330 نشست کتابخوان در استان، برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، تجهیز کتابخانه عمومی 10 شهرستان با خرید 2700 قلم کالا و تخصیص اعتبار از محل ماده 64 و… را از اقدامات این اداره کل در استان دانست و افزود: افزایش بیش از 45 هزار جلد به تعداد کتب کتابخانه‌های مازندران و افزایش بیش از 44 هزار امانت کتاب و نیز افزایش بیش از 46 هزار مراجعه به کتابخانه عمومی استان از دیگر اقدامات این اداره کل است.

مدیر کل سابق کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران از نظر کارکرد کتابخانه‌ها و کتابداران رتبه سوم کشور را کسب کرد، تصریح کرد: اخذ 22 هزار عضو جدید در کتابخانه، رفع کامل مشکلات سرمایشی و گرمایشی، تعمیر کتابخانه شهرستان نور، شاداب ساری 25 کتابخانه در استان، اتمام و ساخت 15 کتابخانه عمومی از دیگر اقدامات این اداره کل در سال 94 بوده است.

وی با بیان اینکه 8 باب کتابخانه تا کنون در مازندران افتتاح شده است، افزود: 7 باب کتابخانه دیگر نیز در آینده نزدیک به اتمام می رسد.

عمرانی با بیان اینکه مازندران رتبه دوم کشور را بر اساس دارائی ها دارد، اظهار کرد: اداره کل کتابخانه یک ریال انحراف اعتباری در سال 94 نداشته است.

وی با بیان اینکه مازندران جزو 3 استان برتر در وصول حق السهم کتابخانه های عمومی از شهرداری ها بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته اخذ و تخصیص 18 میلیارد ریال از ستاد اجرایی فرمان امام برای 5 کتابخانه با هماهنگی اداره کل امور عمرانی نهاد انجام شد.

به گزارش ایسنا، آرزوی ولی پور مدیر کل جدید کابخانه های عمومی مازندران نیز گفت: از حسن اعتماد استاندار که در حوزه اجرایی به یک بانو اعتماد کردند تشکر دارم.

وی افزود: همه اتفاقات نیک در کشور با حضور نیمی از جمعیت که بانوان هستند رخ می دهد و نباید نگاه جنسیتی به بانوان داشت و در محول کردن مسئولیت ها فقط توانایی افراد مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران تصریح کرد: امیدوارم فعالیت های خوب در اداره کل کتابخانه ها که پیگیری شده بود و نیز دیگر برنامه کتابخانه عمومی مازندران را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه همه تلاشم برای رضایت و منزلت نیروی انسانی بکار خواهم گرفت، بیان کرد: به هم کمک کنیم کتابخوانی، پژوهش و مطالعه را در جامعه گسترش یابد و در این راستا هر کسی بتواند طرح و برنامه و ایده بهتری بدهد مورد تشویق خوبی قرار خواهد گرفت.

ولی پور اظهار کرد: نگاه من به کارکنان نگاه یک خواهر و دوست و همکار است و من در کنار شما آمدم تا بتوانم آن موانع را بردارم و در این هدف دست یاری به همه مسئولان و روسای ادارت دارم تا ایده های راهگشایی دارند ارایه کنند.