بخشدار هزارجریب نکا با اعلام اینکه تمام محورهای مواصلاتی هزارجریب نکا باز است، گفت: تمام مسیرهای منتهی به هزارجریب و روستاهای مختلف باز است و تردد در حال انجام است.

 محمد محمدیان  اظهار کرد: بر اثر باران شدید که از شب گذشته در بخش هزارجریب نکا همچون سایر شهرهای استان آغاز شده است، مشکلی در تردد در محورهای مختلف این منطقه کوهستانی وجود ندارد و رانندگان با رعایت قوانین و مقررات می‌توانند به آسانی در این محورها تردد کنند.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد شده در سیل شب گذشته تاکنون، افزود: خسارت جدی و امدادی در بخش هزارجریب همچون سیل‌های گذشته وجود ندارد، اما تخریب جاده‌های بین مزارع و آب‌شستگی جاده‌ها خسارت باران شب گذشته در منطقه بوده است که بارندگی همچنان هم ادامه دارد.

بخشدار هزارجریب نکا گفت: بر اثر باران شدید که از شب گذشته در بخش هزارجریب نکا آغاز شده و همچنان هم در حال باریدن است، تخریب جاده‌های بین مزارع و آب‌شستگی جاده‌ها را در بخش هزارجریب نکا با تخمین خسارت 2 میلیارد ریالی شاهد بودیم که خسارت کامل با برآورد صحیح، در زمان مناسب اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسؤول با اشاره به خسارت 5 میلیارد ریالی در سیل و طوفان ماه گذشته نکا، گفت: طوفان و باران شدید خسارت‌هایی را به جاده‌های دسترسی، واحدهای دامداری، کشاورزی و منازل مردم در منطقه هزارجریب وارد کرده بود که تخصیص اعتبارات، در دست اقدام است.

محمدیان ادامه داد: قطع برق، خسارت به برخی از راه‌ها و جاده‌ها، آب‌گرفتگی، تخریب گوشواره پل ارتباطی روستای کرداب، آب‌گرفتگی مزارع کشاورزی و معابر را از جمله مشکلات منطقه در وقوع سیل و طوفان ماه گذشته در نکا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اکنون گروه‌های امدادی در آماده‌باش کامل در منطقه هزارجریب نکا هستند، افزود: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش باران در مناطق شمالی و کوهستانی، نیروهای امدادی و نجات در آماده‌باش کامل هستند و همچنان افرادی که در مسیرهای روستایی و کوهستانی تردد می‌کنند هم به اخطارهای مختلف توجه کنند.

بخشدار هزارجریب نکا بیان کرد: افرادی که قصد تردد در محورهای مختلف هزارجریب نکا را دارند به منظور ارتقاء سطح امنیت خود و دیگران از ترددهای غیرضروری در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خودداری کنند.

محمدیان گفت: با توجه به احتمال سقوط شاخه‌های درختان در گذرگاه‌ها، آب‌شستگی جاده‌ها و پایین بودن ضریب دید، رانندگان در هنگام رانندگی، با رعایت حداکثر موارد ایمنی به تردد بپردازند. فارس