زنگ مهر، همزمان با سراسر کشور در مدارس مازندران نواخته شد.

19235

ربیع فلاح استاندار مازندران امروز در مراسم نواختن زنگ مهر که در مدرسه کار و دانش مهر سبز بابل برگزار شد، گفت: تحصیل، تهذیب و ورزش سه رکن مهم برای دانش آموزان است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: دانایی و بنیه علمی کشور امروز قدرت کشور را رقم می زند و دیگر زمان قدرت‌نمایی کشور ها بر اساس معادن زیر زمینی همچون نفت و گاز سپری شده و امروزه نیروی انسانی فعال زبده و کارآمد و خلاق هر جامعه سرمایه اصلی آن جامعه محسوب می شود.

استاندار مازندران با اشاره به وجود بیش از 500 هزار دانش‌آموز و 40 هزار معلم در استان مازندران، تصریح کرد: امروز علم‌آموزی، دانش و معرفت یکی از خصیصه‌های انسانها است و باید تلاش کنیم تحصیل در راس برنامه‌های دانش آموزان باشد.

وی با بیان اینکه باید امکانات دانش‌آموزان در مدارس فراهم شود،  افزود: زنگ کلاس انشا باید به عنوان یک فرصت برای فعال کردن افکار و اندیشه های دانش آموزان در مسائل سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

فلاح اظهار کرد: لازم است با توجه به اهمیت و تحول در مقطع متوسطه حوزه های محیط زیست، سلامت و کارآفرینی به عنوان محورهای طرح تحول در مدارس مورد توجه قرار گیرد و باید در بازسازی و ساماندهی نیروی انسانی دقت بیشتری شود.

وی با بیان اینکه سالجاری سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است، ادامه داد: عمل به این شعار در راس برنامه همه مسئولان باشد و معلمان نیز این شعار را در مدارس گفتمان سازی کنند.

استاندار مازندران با اشاره به وضعیت رونق اقتصادی در استان مازندران، گفت: این استان با توجه به آمارهایی که در سطح دولت مطرح شده رتبه اول را در رونق اقتصادی و کسب و کار به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاعات درست در برنامه‌ریزی کشور، افزود: سوم مهرماه به عنوان روز سرشماری مطرح شده و باید همه در سرشماری نفوس و مسکن شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، زنگ سرشماری نفوس و مسکن نیز در این مراسم همزمان با زنگ مهر نواخته شد.