معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید هر سال 670 هزار شغل جدید در کشور ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، جمشید تقی زاده روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: در زمینه اشتغال برنامه های متنوعی در کشور در حال اجراست.
تقی زاده با بیان اینکه بخش تعاون، تحرک چشمگیری در کشور داشته است، گفت: مهمترین برنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاستن از رنج مردم و افزایش رفاه اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم دو نشان بسیار شاخص در امنیت غذایی و بیمه دارد، گفت: وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی حرف اصلی را در زمینه این عرصه ها بیان کرده است.
معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز روابط بسیار خوبی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی ایجاد شده است.

وی گفت: هر اندازه که تعداد تشکل ها افزایش پیدا کند قدرت این وزارتخانه نیز افزایش می یابد.
تقی زاده با بیان اینکه سه کارگروه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد شده است، گفت: این کارگروه ها بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه ای و بین سازمان تامین اجتماعی و اداره کار ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه باید در بیمه بیکاری تحول اساسی ایجاد شود، گفت: برای تحقق تمرکز در حوزه کار آفرینی و اشتغال باید برنامه کاری ویژه ای در استان ها تدارک دیده شود.
معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید برای شناسایی ظرفیت های مختلف کشور و شناسایی بازارهای کار، بصورت انقلابی عمل کنیم.
وی با بیان اینکه امروز بیش از 11 میلیون نفر تحت پوشش صندوق های بازنشستگی قرار دارند، افزود: برای رفع بحران صندوق های بازنشستگی باید جراحی اساسی در این صندوق ها انجام شود.

تقی زاده با بیان اینکه پایه طرح امنیت غذایی در وزارتخانه تعاون کار و رفاه اجتماعی گذاشته شد، گفت: امروز جنبش عظیمی برای شنیدن حرف های محرومان، فقرا و کارگران ایجاد شده است و امیدواریم این موضوع در استان اصفهان هم پیگیری شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به راهبرد این وزارتخانه برای تغییر و جایگزینی مدیران کل گفت: هر مدیری باید تا سقف چهار سال در یک استان مدیریت داشته باشد و مدیران باید از بدنه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تعیین شوند.

وی افزود: نیروهای شاخص و بالقوه ای در استان اصفهان وجود دارد و برای تعیین مدیرکل تعاون استان بیش از 20 موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.
تقی زاده گفت: حداکثر بعد از سه ماه حکم سرپرستی صادره شده به مدیرکلی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تغییر خواهد کرد و ابلاغ خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت: استان اصفهان از نظر جایگاه، ویژگی و سطح سرمایه گذاری، دومین استان صنعتی کشور است.
محمدعلی طرفه افزود: تعداد نیروهای جامعه کارگری و کیفیت کار و فعالیت در اصفهان، جایگاه این استان را به استانی موثر در سطح فعالیت های ملی تبدیل کرده است.

وی گفت: فعالیت ها و جایگاه صنعتی استان اصفهان دارای بُرد فعالیت ملی و منطقه ای است.
وی افزود: برای پرداختن به چالش های جامعه کارگری و کارفرمایی به پشتیبانی و همراهی مدیریت ملی نیاز است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه انتخاب مدیرکل جدید اداره تعاون استان اصفهان زمینه های تعامل در این استان را افزایش می دهد، گفت: تعامل، هماهنگی و ارتباط با بخش های مختلف و تلاش های صادقانه، فضای همکاری را در این استان ایجاد کرده است.

وی گفت: مدیریت استان برای حل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی آماده همکاری با مدیریت جدید اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
طرفه گفت: در هر مقطعی که پروژه های جدید در استان افتتاح شده، بیش از 70 تا 80 درصد از طرح های عمرانی، تولیدی و سرمایه گذاری مهم به بخش خصوص اختصاص داشته است.
وی افزود:در هفته دولت در سالجاری نیز 80 درصد از مجموع دو هزار و 300 میلیارد تومانی پروژه ها توسط بخش خصوصی انجام شد.

در این مراسم از زحمات پنج ساله غلامعلی قادری قدردانی شد و محسن نیرومند بعنوان سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان منصوب شد.