این اظهارات در حالی است که تنها چند روز گذشته شمال نیوز نسبت به فرسوده بودن این بیمارستان هشدار داده بود و خواستار تسریع در ساخت بیمارستان جایگزین شده است …..

 صبح امروز خبری مبنی بر مرگ یک بیمار در آسانسور بیمارستان رازی قائم‎شهر اعلام شد که  در تماس خبرنگاران با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این خبر تأیید شد.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به فارس گفت: شب گذشته بیمار 80 ساله به نام پروین‌دخت زربانی با درد شکم به بیمارستان رازی قائم‎شهر مراجعه کرده بود.

وی اظهار کرد: این بیمار در بخش جراحی بستری شده بود و صبح امروز در حال انتقال به بخش سونوگرافی بود که در هنگام خروج از آسانسور و در حالی‎که هنوز نیمی از تخت بیمار از آسانسور خارج نشده بود، ناگهان آسانسور به سمت بالا حرکت می‎کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی افزود: بر اثر این حادثه، بیمار از روی تخت بر زمین افتاد و دچار ضربه مغزی شد، اما با اینکه عملیات احیا به‎سرعت انجام شد اما بیمار بر اثر شدت ضربه فوت کرد.

این اظهارات در حالی است که تنها چند روز گذشته شمال نیوز نسبت به فرسوده بودن این بیمارستان هشدار داده بود و خواستار تسریع در ساخت بیمارستان جایگزین شده است .

این گزارش که خیلی زود با بازتاب زیاد در رسانه های استان و کشور روبرو شد اما از سوی مسئولان بهداشت و درمان مازندران بی پاسخ ماند .

در بخش هایی از این گزارش مصور آمده بود :

در حال حاضر بیمارستان رازی با حداقل امکانات در ساختمان های فرسوده با پیش از هشتاد سال سابقه آینه دق بیماران شده  که هم پزشکان و پرستاران پرتلاش  و هم بیماران از وضعیت بیمارستان رازی همچنان ناراضی هستند .

اما نکته قابل تامل تر از همه ، اظهارات وزیر بهداشت در خصوص بیمارستان جایگزین رازی قائم شهر است که  گفت: بعید می دانم با روند کنونی این بیمارستان تا ۱۵ سال آینده تکمیل شود !

البته تعجب آور تر اینکه آقای  وزیر در خصوص  کمبود تجهیزات و امکانات مورد نیازبیمارستان جایگزین و نیاز منطقه گفت: تاکنون هیچ مکاتبه ای در خصوص کمبود و نیاز تجهیزات و امکانات به وزارت خانه برای بیمارستان رازی منعکس نشده است.!!!

به نظر می رسد رسیدگی  جدی به وضعیت مراکز درمانی استان از همه جهات ساختمانی و  تجهیزات درمانی باید از اولویت های استان به شمار رود تا خانواده هایی که به امید و برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند به دلیل مواردی چون نقص فنی یک آسانسور که از اصول ابتدایی نظارتی و مدیریتی است ، داغدار نشوند . شمال نیوز