سومین جشنواره استانی مجسمه های شنی ویژه پسران با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر ساری و با حضور اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان های مختلف مازندران در ساحل دریای فرح آباد ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، سومین جشنواره استانی مجسمه های شنی که با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی ساری از صبح امروز آغاز شده بود، با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه اعضای کانون 22 مرکز فرهنگی و هنری از شهرستانهای مختلف استان در سومین جشنواره استانی مجسمه های شنی شرکت کردند، گفت:بیش از 50 دانش آموز در قالب گروه های 3 نفره با ساخت طرح هایی از کتاب های کانونی به رقابت پرداختند.

قاسم عزیززاده گرجی افزود:از مجموع این گروه ها با نظر هیات داوران جشنواره سه گروه به عنوان منتخب تعیین شدند.

وی افزود: مرکز فرهنگی  هنری شماره 3 ساری با طرح سیمرغ از کتاب شاهنامه به عنوان رتبه اول، مرکز فرهنگی و هنری شماره یک بابل با طرح مورچه از کتاب زنجیره های غذا در طبیعت به عنوان رتبه دو و مرکز فرهنگی و هنری نکا با طرح سیمرغ از کتاب شاهنامه به عنوان رتبه سوم مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

 

 گرجی با اشاره به اینکه از نگاه ما همه این اعضا موفق بوده اند افزود: در این جشنواره از همه گروه های راه یافته به جشنواره استانی با اهدا جایزه و لوح سپاس تقدیر شد.

ایم مسوول با شاره به اینکه اعضای شرکت کننده پیش از آغاز مسابقه در کلاس های آموزشی، داستان های کتاب های مورد نظر از جمله شاهنامه فردوسی را مطالعه کردند، افزود:اعضای کانون از طریق مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی با داستان ایرانی و شخصیت های آن آَشنا شدند و طرح های جشنواره را از روی همان شخصیت ها انتخاب کردند.

گرجی با بیان اینکه در حین برگزاری جشنواره اعضای نوجوان از خلاقیت،  توانمندی همراه با فعالیت مفید جسمی برای موفقیت در پیاده سازی طرح استفاده کردند، اضافه کرد: تقویت فرهنگ مطالعه و افزایش حس لذت کتابخوانی در بین اعضای نوجوان با بهره مندی از ظرفیت فعالیت جذاب و پر مخاطب هنر مجسمه سازی، از مهمترین اهداف مورد نظر در این جشنواره بوده است.

شایان ذکر است، در دوسال گذشته جشنواره های مجسمه شنی در سواحل شهرستان های چالوس و رامسر برگزار شده بود.

img_3169