عربستان با ارائه نامه‌ای به شورای امنیت، مدعی شد که ایران قطعنامه 2216 درخصوص یمن را نقض کرده است.
درحالیکه عربستان از بیش از یک سال و نیم گذشته حملات مستمر و همه جانبه‌ای را علیه مردم یمن آغاز کرده و هزاران نفر از مردم این کشور را به قتل رسانده، اکنون با ارائه نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ایران قطعنامه 2216 یمن را نقض کرده است.
خبرگزاری رسمی عربستان (واس) تأکید کرد که “عبدالله بن یحیی المعلمی” نماینده دائم این کشور در سازمان ملل، این نامه را عصر دیروز به رئیس شورای امنیت داد.
عربستان در این نامه مدعی شده است که ایران سلاح و مهمات در اختیار یمنی‌ها قرار می دهد.
عربستان همچنین از شورای امنیت خواسته است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به خاطر ادامه حملات به عربستان، بازخواست کند.
سازمانها و فعالان حقوق بشر بارها عربستان را به کودک کشی در یمن متهم کرده اند.
عربستان در حمله به یمن، از پشتیبانی کشورهای غربی و همپیمانان منطقه‌ای خود برخوردار است، و در سایه سکوت مجامع بین المللی، همچنان در حال بمباران مناطق مسکونی و نابود کردن زیرساختهای حیاتی این کشور است.
ائتلاف سعودی علاوه بر این یمن را کاملا تحت محاصره قرار داده و مانع از رسیدن کمکهای انسان دوستانه به مردم این کشور می شود.
عربستان همچنین برای کشتار هرچه بیشتر شهروندان یمنی، در این حملات از انواع سلاح و مهمات حتی سلاح‌های ممنوع مانند بمبهای خوشه‌ای استفاده می کند.
به گزارش العالم، سازمان ملل متحد نام ائتلاف عربستان را چندی پیش در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در “جنگ ها و درگیری ها” قرار داد و اعلام کرد که 60 درصد کودکان یمنی در حملات این ائتلاف کشته شده‌اند، اما مدت کوتاهی پس از آن عربستان به سازمان ملل فشار آورد که اگر نام این ائتلاف را از فهرست خارج نکند، کمک های مالی به سازمان ملل را متوقف خواهد کرد و همین فشارها باعث شد تا دبیرکل سازمان ملل نام ائتلاف سعودی را از فهرست خارج و سپس در کنفرانس مطبوعاتی به این فشارها اذعان کند.