رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان ۱۲۱ پروژه از ۲۳ دستگاه اجرایی در دست اقدام است.

محمود نوربخش  در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان اینکه مدیران در هر سمتی در صورت اجرای وظایف خود موجبی بر تحول و توسعه نظام می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی در ابتدا باید بدنبال مفهوم این واژه رفت تا در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پیشرفت‌هایی حاصل شود.

وی با تاکید براینکه برگزاری این ستاد با 12 برنامه عملیات 12 دستگاه اجرایی را فعال کرده است، افزود: در اجرای این عنوان امکانات و داشته‌های به گونه‌ای است که قرار بر ایجاد یک منابع جدید نیست بلکه استفاده و نتیجه‌گیری بر داده‌ها و داشته‌های در دست اقدام است.

نوربخش با اشاره به اینکه شیوه‌های برخورد با ارباب‌رجوع، تکریم ارباب رجوع، خوداتکایی و متکی به داشته‌ها، تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، مبتنی بر مزیت‌های داخلی از کاربردهای اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: مهمترین وظیفه دولت در بخش ارایه خدمات است تا موجبی بر توسعه و تحول جامعه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران ارائه خدمات در دو سطح پایه و برتر عنوان کرد و گفت: خدمات پایه بر مبنی انسانیت و خدمات برتر بر قابلیت است که در این خدمات باید از مشارکت مردمی و همگانی استفاده برد.

وی ادامه داد: در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در این استان 121 پروژه از 23 دستگاه اجرایی در دست اقدام است.

نوربخش با اشاره به ادامه طرح‌ها در بخش‌های متفاوت بیان و مطرح کرد: در بخش وزارت صنعت و معدن این استان در قالب 355 پروژه با تسهیلاتی بالغ بر 470 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به مازندران با 46 پروژه در قالب یک پروژه در دست اجرا است، گفت: به منظور تسریع در اجرای طرح‌ها برخی از پروژه‌های نیمه‌کاره نیز طبق دستورالعمل واگذاری به بخش خصوصی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات از سوی برنامه‌ریزی استان به شهرستان‌ها براساس سهم‌بری حدود 25 شاخص انجام می‌شود، افزود: برای شهرستان آمل نیز بالغ بر 41 میلیارد و 810 میلیون تومان مصوب شده و به این شهرستان ابلاغ شده است تا برای پروژه‌های مهم و اولویت‌بندی شده در  یک سال‌جاری مالی تخصیص یابد.

نوربخش با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن سال 95 این سرشماری را هشتمین سرشماری از سال 1335 تا به امسال عنوان و مطرح کرد: امسال از سوم مهر ماه این طرح شروع می‌شود که داشتن این اطلاعات درست موجبی بر برنامه‌ریزی درست در کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، در پایان این جلسه از 12 مدیر دستگاه‌هایی اجرایی این شهرستان به عنوان مدیران نمونه با اهدای لوح تقدیر قدردانی به عمل آمد.