نشست مشترک مسئولان دستگاه قضایی استان با 7 تن از اعضای مجمع نمایندگان مازندران در محل دادگستری مرکز استان برگزار شد.

در این نشست که به منظور هماهنگی برای همکاری های دوطرفه و بهره مندی از ظرفیت های هر دو قوه در جهت رفع مشکلات استان برگزار شد، رییس مجمع نمایندگان مازندران گفت: اصل کلام در این نشست همراهی، همدلی و هم افزایی در موضوعات کلان استان است که با همفکری مجلس و دستگاه قضا می توان به بهبود آن مسائل امیدوار بود.

قاسم احمدی لاشکی با بیان اینکه باید دلها برای حل مشکلات استان به هم گره خورده و نزدیک شود، افزود: دستگاه قضا برای مسائل و مشکلات بزرگ استان همچون موضوع انتقال آب خزر به سمنان می تواند کمک بزرگی انجام دهد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجمع نمایندگان مازندران از روی کارشناسی با چنین طرحی مخالفت می کند، تصریح کرد: مجمع نمایندگان مازندران می گوید نکند به مشکلات بزرگ زیست محیطی کشور مبتلا شده و روزی شاهد آن باشیم که نمک برای مازندران بماند و آب به جای دیگر رفته و در آخر ببینیم که همه چیز را باختیم.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا در چنین مسائلی به کمک نمایندگان بیاید، خاطرنشان کرد: تعامل این دو قوه باید بیشتر شده و سعی کنیم فضای رایزنی و همفکری از سطح شهرستانی به سطح استانی ارتقا یابد.

رییس کل دادگستری مازندران نیز در این نشست با اشاره به توان نمایندگان مجلس برای حل امور، گفت: هماهنگی با نمایندگان مجلس و تبدیل شدن به ید واحده موجب پیشرفت شده و بهتر از بخشی نگری است.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد با بیان اینکه باید سه قوه قضائیه، مقننه و مجریه در استان به صورت مجموعه واحد عمل کنند، افزود: برخی مشکلات استان عمومی است و ربطی به شهرستان ها ندارد. از این رو در این مسائل باید نگاه استانی داشته باشیم.

وی با اشاره ضرورت تشکیل کارگروه مشترک بین دو نهاد، ابراز داشت: باید با همدلی و هماهنگی، کارگروه های کارشناسی تشکیل دهیم تا مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر است در این نشست علی اصغر یوسف نژاد و محمد دامادی نمایندگان مردم ساری و میاندورود، عبدالله رضیان نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ، ولی الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار، علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد، و شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن و رامسر نیز با طرح مسائل کلان استان، سخنانی ایراد کردند.