رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: ساخت زائرسرای مازندران در مشهد مقدس به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

 حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در اجلاسیه ائمه جمعه استان مازندران در انستیتو دخانیات تیرتاش گلوگاه افزود: برای ساخت این پروژه در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع در ۸ طبقه بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید در تأمین اعتبارات تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه این پروژه باید در یک بازه زمانی اعلام‌شده توسط مسئولان ذی‌ربط به اتمام برسد، گفت: قریب به‌اتفاق استان‌های کشور نسبت به ساخت زائرسرا در مشهد اقدام کرده‌اند که برخی از این زائرسراها دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که اگر عملیات ساخت‌وساز مازندران شروع نشود، این زمین پس گرفته خواهد شد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با اشاره به تزریق امید در لایه‌های مختلف مردم یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که باید در دستور کار مدیریت اجتماعی قرار گیرد، زمان‌شناسی، افزایش امید در جامعه و درصحنه نگه‌داشتن مردم است که باید موردتوجه جدی باشد.

تقوی گفت: ایران اسلامی ما دارای نقطه‌های امید بسیار است که ازجمله پیشرفت‌های مختلف در سلول‌های بنیادین، انرژی هسته‌ای و مسائل مختلف دیگر از نقاط مهم و امیدآفرین هستند که تا زمانی که این امیدها وجود ندارد، مردم از انقلاب ناامید نخواهند شد و دشمن نمی‌تواند نقشه‌های شومش را برای ملت ما پیاده کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همچنین در اختیار گرفتن فرماندهی قرارگاه فرهنگی در هر منطقه را درواقع به دست گرفتن مدیریت اجتماعی آن منطقه دانست که نیازمند ویژگی‌هایی است که خود اصلاحی و خودسازی، علم و آگاهی، بصیرت، کفایت و توانایی در اداره امور، مسئولیت شناسی، قدرت بسیج در مردم، افزایش حضور مردم درصحنه، مردمی بودن و همدردی با مردم ازجمله این خصوصیات است که باید با استفاده از اعتبار و سرمایه اجتماعی ایجاد شود.

تقوی در ادامه با اشاره به پیگیری در مورد فیش‌های حقوقی نجومی گفت: این مسئله از مسائل مهم قابل‌پیگیری است که باید توسط مسئولان ذی‌ربط بررسی شود اما این مسائل نباید به ناامیدی‌ها دامن بزند بلکه باید با اتحاد در رفع این مشکلات و ضعف‌های مختلف دیگر اقدام شود.

این مسئول یادآور شد: مشکلات درونی در درون هر جامعه‌ای وجود دارد و نباید برخی از مشکلات این‌چنینی نظام را در معرض خطر قرار دهد بلکه باید با بصیرت و تیزبینی گوش‌به‌فرمان رهبری بوده و نقاط قوت و اقتدار اسلام را بیان کنیم و در کنار آن به پیگیری در مورد ضعف‌ها، فتنه و فتنه‌گری پرداخته شود و در همه این احوال تزریق امید به جامعه فراموش نشود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اشرافیت باروح مدیر اجتماعی بودن منافات دارد و لذا مدیر اجتماعی وقتی می‌تواند مردم را به صحنه آورد که از اعتبار برخوردار و سرمایه اجتماعی باشد و به مردم امید واقعی و حقیقی دهد و بیش از توان از مردم انتظار نداشته باشد. مهر//