مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نکا از برگزاری دومین جلسه ستاد احیای زکات در دفتر امام جمعه محترم این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نکا، حضرت آیت ا.. دکتر محمدی لائینی امام جمعه محترم این شهرستان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مردم خیر و نوعدوست و همچنین مسئولین شهرستان در بحث جمع آوری و توزیع زکات فرمودند: همانگونه که پرداخت زکات بر مردم واجب است ، جمع آوری آن نیز بر مسئولین واجب می باشد و یک وظیفه است.

ایشان همچنین فرمودند: فلسفه زکات تطهیر انسان ها است و میزان مشارکت مردم در این امر روز افزون و بلکه سال افزون می باشد و قابل تقدیر است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نکا ضمن تقدیر و تشکر از توجهات ویژه امام جمعه محترم شهرستان به خانواده های نیازمند گفت: در شهرستان نکا 3352 خانوار به صورت مستمر و 479 خانوار نیز به صورت غیر مستمر از خدمات این نهاد بهره مند می باشند و در مجموع 6 درصد از جمعیت شهرستان تحت حمایت امداد می باشد.

ساداتی در ادامه گفتک در ماه مبارک رمضان سال جاری با همراهی نماینده محترم مجلس، فرماندار معزز، امام جمعه محترم مسئولین خدوم و مردم خیرو نوعدوست این شهرستان در بحث جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی نسبت به کل استان رتبه اول را دارا می باشد و همچنین با جمع آوری زکات به ارزش 2 میلیارد و 717 میلیون ريال رتبه اول استان را دارا می باشد.

ایشان در ادامه افزودند: مشارکت مردم خیر در پرداخت صدقات ماهیانه بیش از 550 میلیون ريال می باشدو این درحالی است که تنها مستمری واریزی به مددجویان در ماه بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون ريال می باشد و نیازمندی خانواده ها به حمایت های مردم و مسئولین بسیار مشهود است.

ایشان در پایان همچنین گفتند: هدف و رسالت امداد توانمند سازی خانواده ها می باشد و این امر از طریق پرداخت وام های اشتغال، ساخت مسکن، معافیت های سربازی و . . . در حال پیگیری است.

dsc00348 dsc00351 dsc00354