مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: صنایع دستی مازندران تنها با تکیه بر اعتبارات استانی 35 هزار دلار صادرات صنایع دستی چمدانی داشت.

به گزارش ایسنا مازندران، دلاور بزرگ نیا در نشست با دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ساری گفت: خوشبختانه شاهدیم که ادبیات مشترک میان مسئولان و مردم استان برای رونق گردشگری در حال شکل گیری است.

افزود: نگاه ملی به مازندران با طبیعت منحصر به فردش و وجود 2800 اثر شناسایی شده تاریخی مطالبه ای است که نمایندگان مجلس می توانند در تحقق آن نقش مهمی ایفا کنند.

وی افزود:با وضعیت کنونی و اعتبارات ناچیز نمی توان میراث فرهنگی مازندران را حفظ و احیاء کرد.

بزرگ نیا عنوان کرد: صنایع دستی مازندران تنها با تکیه بر اعتبارات استانی 35 هزار دلار صادرات صنایع دستی چمدانی داشت و نوروز امسال شاهد فروش 76 میلیاردریالی صنایع دستی در بازارچه های موقت بودیم بنابراین حمایت از این بخش می تواند رونق بخش اشتغالزایی در روستاهای مازندران باشد.

وی افزود: ایجاد 5 بازارچه و یک پایانه صادراتی در مازندران می تواند درآمد خوبی را نصیب هنرمندان صنایع دستی کند.

بزرگ نیا به رشد سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: همراهی نمایندگان برای رفع موانع قانونی سرمایه گذاری و شتاب بخشیدن به صدور مجوزها لازم و ضروری است.

وی افزود: طرح جامع گردشگری مازندران باید تدوین و کاربردی شود تا به تناسب ویژگی ها و شاخص های منطقه ای، سرمایه گذاری لازم انجام شود