معاون وزیر کشور گفت: با برآورد از خسارت‌های طوفان شدید، دولت با تصمیم‌گیری خود 140 میلیارد تومان کمک‌های تسهیلاتی و بلاعوض به طوفان‌زدگان استان می‌دهد.

به گزارش ایسنا مازندران، اسماعیل نجار در حاشیه بازدید از مناطق طوفان زده قائم شهر با اشاره به اینکه در پی وقوع طوفان شدید ستاد مدیریت بحران کشور در آماده‌باش کامل قرار گرفته و پس از گزارش وضعیت استان مازندران، نماینده رئیس جمهور حضوری از مناطق آسیب‌دیده بازدید کرد، یادآور شد: در ساعات اولیه وقوع طوفان تمام دستگاه‌های اجرایی این استان حضور یافته و به طور مطلوب ملزومات و ایرانیت در دسترس خانواده‌های آسیب‌دیده قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این زمینه دستگاه‌های مربوط در بخش‌های مختلف چون زیرساخت‌های آسیب‌دیده، واحدهای مسکونی و تجاری برآورده شده که طبق این گزارش به 6 هزار و 100 واحد در این استان آسیب جزیی با حدود 40 الی 50 درصد بوده است.

نجار با تاکید براینکه امیدواریم در اولین فرصت ممکن و با کمک و مشارکت مردمی نواقص و نیازهای خانواده‌های خسارت‌دیده رفع شود، اظهار کرد: با برآورد از خسارت‌های طوفان شدید دولت با تصمیم‌گیری خود 140 میلیارد تومان کمک‌های تسهیلاتی و بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی و تجاری، واحدهای تولیدی خسارت‌دیده و زیرساخت‌ها و تاسیسات می‌دهد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این تسهیلات نهایت در هفته آینده چهارشنبه در دولت مطرح و مصوبه لازم داده می‌شود، افزود: با توجه به اجرای مصوبه بر این امر اکنون کار در این مناطق آسیب‌دیده شروع شده است و توزیع ایرانت و بازسازی سقف در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود استان‌های معین سطح حادثه را در کشور مهم بیان کرد و گفت: حادثه‌ها در بخش‌های مختلف مربوط به بخش، شهرستان، استان و مقداری فرامنطقه و به صورت ملی است که بسیاری از کشورها به بخش فراملی حضور می‌یابند.

نجار اضافه کرد: سطح حادثه در استان مازندران نیز به عنوان بخش حادثه استانی به خوبی و مطلوب از سوی دستگاه‌های اجرایی عمل کردند.

معاون وزیر کشور در زمینه سوء استفاده برخی از افرادهای سودجو در عرضه اجناس موردنیاز آسیب‌دیدگان حادثه در بازار بیان کرد: متاسفانه در این مواقع شاهد بداخلاقی‌هایی در جامعه هستیم اما نباید این امر را با تلاش و کوشش دستگاه‌های اجرایی در زمینه کمک‌رسانی به مردم کنار هم قرار دهیم اگرچه باید برخوردهایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در پی وقوع طوفان شدید در این استان و تماس‌های مکرر بر وضعیت خسارت‌دیدگان با ارتباط واحد تولیدی معتبر بر تولید ایرانیت در مازندران برای توزیع حادثه‌دیدگان در نظر گرفته شد، عنوان کرد: در این امر با تلاش دهیاران، بخشداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان حدود 450 هزار متر مربع ایرانیت بین مازندرانی‌های طوفان‌زده توزیع داده شد.

نجار با اعلام بر اینکه همزمان با طوفان شدید در مازندران مدیریت بحران کشور درگیر وقوع سیل و طوفان در هفت استان بودیم، خاطرنشان کرد: این حوادث غیرطبیعی به دلیل تغییر اقلیمی در دنیا شده است و نوع و شکل بارش را متفاوت کرده است و این یکی از مسایل مهم در دنیا مشاهده می‌شود.