معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: تشکیل بانک اطلاعات متکدیان در استان مازندران ضروری است.

 علیرضا یونسی در جلسه ساماندهی متکدیان استان با حضور فرمانداران در سالن اجتماعات فرمانداری بابل با تسلیت درگذشت مادر شهیدان سجودی و سالگرد شهادت شهدای منا، اظهار کرد: جنایت آل سعود بعد از فاجعه منا که حتی حاضر به عذرخواهی نشد، قابل بخشش نیست.

وی افزود: اسلام ما با اسلام آل سعود متفاوت است زیرا اسلام ما برگرفته از ائمه اطهار (ع) است در حالی که اسلام آل سعود وارونه و داعشی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تقدیر از عملکرد خوب شهرداران، شوراهای شهر و روستا در حادثه اخیر طوفان، تصریح کرد: از وظایف مهم شهرداران رسیدگی به حال و مشکلات شهروندان است.

یونسی با اشاره به اینکه انسان از بدو خلقت به‌دنبال شهر آرمانی است، خاطرنشان کرد: حداقل انتظار شهروندان از شهرداری‌ها زیباسازی چهره شهر است که جمع‌آوری متکدیان نیز چهره شهر را زیبا می‌کند.

وی یادآور شد: شهرداران موظف به انجام تعهدات خود در این حوزه بوده در غیر این صورت برابر قانون با آنها عمل شده و بودجه استانی آنها ضبط می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه جمع‌آوری متکدیان به عهده شهرداران بوده و آنها موظف هستند حداکثر تا سوم مهرماه شهر را از وجود متکدیان پاکسازی کنند، اظهار کرد: به‌دنبال استان بدون حضور متکدیان هستیم و چون این امر به مصالح مردم مربوط است با کسی تعارف نداشته و با شهردارانی که بد عمل کنند برخورد می‌شود.

این مسؤول خواستار تشکیل بانک اطلاعات متکدیان در سراسر استان شد و گفت: باید اطلاعات متکدیان در سامانه بهزیستی ثبت و نسخه‌ای از آن در اختیار شهرداران قرار گیرد.

یونسی با تأکید بر اینکه به دنبال برخورد قاطع با متکدیان هستیم و نمی‌پذیریم متجاورین در شهرستان‌ها باشند، افزود: نیروی انتظامی نیز با تلاش فراوان خرده‌فروشان را جمع‌آوری می‌کند تا چهره شهرها پاکسازی شود.

وی با بیان اینکه چون دولت و مجلس ساز و کار مشخصی دارد، بهزیستی و سازمان‌های خدماتی سرویس‌دهی خوبی دارند لذا بهانه برای تکدی‌گری وجود ندارد، ادامه داد: شهروندان به کسانی که نمی‌شناسند از روی دلسوزی کمک نکنند و مروج تکدی‌گری در جامعه نباشند زیرا متکدیان حرفه‌ای از وضعیت مالی بسیار مساعدی برخوردارند و از احساسات مردم ثروتمند می‌شوند، اگر شهروندان قصد کمک به نیازمندان را دارند، به سازمان‌هایی که عهده‌دار خدمات‌دهی به نیازمندان هستند کمک کنند و یا به افراد نیازمندی که 100 درصد روی آنها شناخت دارند، کمک کنند.

یونسی به ضرورت برگزاری جلسات آسیب‌شناسی در این حوزه اشاره کرد و گفت: باید همسان‌سازی برخورد قضایی ایجاد شود تا همه قضات یک نوع حکم در این حوزه صادر کنند.

فارس/