فرودگاه بیرجند

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های فرودگاه‌های استان گفت: مشکلات پروازی فرودگاه ساری برطرف می‌شود.

 سعدالله وطن خواه امروز در جلسه شورای اداری فرودگاه‌های مازندران با بیان اینکه فرودگاه‌های مازندران در بخش پروازی رتبه 16 را در بین 54 فرودگاه کشور دارد اظهار داشت: در حال حاضر 75 پرواز به صورت  نشست و برخاست در فرودگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خواستار افزایش پروازها در فرودگاه ساری هستیم، اما متاسفانه بخش عمده مشکلات در فرودگاه‌های استان اراضی هستند، گفت: در فرودگاه ساری در ضلع غرب بنیاد علوی و در ضلع شرق دکل‌های برق را داریم که سبب می‌شود نتوانیم باند پروازی خود را افزایش دهیم.

وطن خواه به نصب دستگاه کمک ناوبری در فرودگاه ساری اشاره و تصریح کرد: برخلاف مشکلات و محدودیت‌های منابع شرکت فرودگاه‌ها، تخصیص یک دستگاه سامانه فرود دقیق پرواز صورت گرفته شده اما به دلیل  محدودیت اراضی و موانع موجود در ورودی فرودگاه ساری نصب این دستگاه و بهبود روشنایی باند امکان پذیر نیست.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران بیان داشت: فرودگاه ساری در حال حاضر دارای 130 هکتار فضای فرودگاهی بوده ولی در فرودگاه‌های دیگر شاهد فضای فرودگاهی بیشتری هستیم.

وطن خواه با بیان اینکه در نگهداری فرودگاه‌ها اعتبار نیاز داریم افزود: عمده خدمات پروازی از طریق شرکت فرودگاه‌های کشور انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران بیان کرد: در فرودگاه نوشهر با مشکلاتی نظیر زمین‌های اطراف فرودگاه روبه‌رو هستیم و در فرودگاه رامسر نیز با زمین‌های فدک و ملاصدرا به مشکل خوردیم.

مدیرکل فرودگاههای مازندران، مشکلات بودجه‌ای شرکت فرودگا‌ه‌های کشور را به دلیل کاهش درآمدهای ناشی از انتزاع فرودگاه حضرت امام ( ره) و تعطیلی پروازهای حج دانست و گفت: در حال حاضر تمام فرودگاه‌های کشور زیان ده بوده و از لحاظ افزایش ارز و خریداری ارزی تجهیزات و سیستم‌های ناوبری، درآمد فرودگاه‌های کشور حتی کفاف هزینه‌های جاری آنها را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه فرودگاه یکی از شاخصه‌های مهم و تصمیم‌گیری است، گفت: مجمع نمایندگان استان باید نسبت به فرودگاه و مسائل توسعه‌ای آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

تسنیم