برای اولین بار در کشور:

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران از تشکیل مرکز رصد اجتماعی برای نخستین بار در کشور در این استان خبرداد و گفت: در حوزه جمع آوری متکدیان شهرداران به وظایف خود عمل نکردند.

وی افزود: درباره مسائل اجتماعی گزارشات مستندی از سرمایه اجتماعی تهیه و به محضر رهبری رسید.

معاون سیاسی و امنیتی مازندران عنوان کرد: با جلسات متعدد مقرر شد مجموعه‌ای همچون دماسنج مسائل اجتماعی را رصد کند نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه در کشور زیر نظر وزارت کشور سازمان رصد اجتماعی تشکیل شد و این مرکز در مازندران برای نخستین بار شکل گرفت، افزود: در استان مازندران نیز مسئول مربوطه انتخاب و در حوزه بررسی اوضاع و احوال مربوط به سرمایه اجتماعی فعالیت دارد.

یونسی یکی از فعالیت های مرکز رصد اجتماعی را نوع نگاه مردم نسبت به کارگزاران بیان و عنوان کرد: یکی از راه های فعالیت های مرکز رصد اجتماعی درک این موضوع از طریق آمار و اطلاعاتی است که سازمان های حکومتی از پرونده های قضایی، چک های برگشتی و طلاق دارند تا با مطالعه درباره این موضوعات بتوانند نسخه شفابخشی را بپیچند.

وی راجع به وضعیت سالمندی در مازندران، گفت: اگر رشد جمعیت استان به اینگونه باشد و تک فرزندی ادامه داشته باشد مازندران 20 سال دیگر استانی سالمند خواهد بود.

یونسی درباره جمع آوری متکدیان در غرب استان، گفت: اکثر شهرداران در این حوزه به وظیفه خودشان را عمل نکردند.

وی با بیان اینکه شهرداران در حوزه متکدیان به تعهدات مالی خود عمل نکردند از این رو استاندار مازندران شیوه ای دیگر در این زمینه به کار خواهد گرفت، عنوان کرد: تلاش برای اجرای طرح جمع آوری متکدیان در مازندران صورت می گیرد.

این مسئول با اشاره به کاهش آمار طلاق در سه ماهه سالجاری، گفت: برای همخوانی آمارهای حوزه ازدواج و طلاق از دفتر خانه‌ها طلاق و ازدواج هر شهرستان آمار طلاق گرفته شود تا بتوانیم آمار دقیقی داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود طلاق سوری در جامعه گفت: پدیده‌های اجتماعی ریشه در معرفت فرهنگی دارد و برای کاهش طلاق در جامعه اقداماتی صورت گرفت که یکی از آنها در میان گذاشتن مسائل با ائمه جماعات برای ارائه سخنرانی در مساجد بود.

یونسی عنوان کرد: در حال حاضر آموزش های قبل از ازدواج کیفی‌تر شد و طرح جامع کاهش طلاق در مازندران با بهره گیری بهینه از امکانات موجود و نیز با تامین برخی از نیازمندی ها برای کاهش طلاق به اجرا درآمد.

وی درباره تجلیل از مدال آوران حوزه ورزش گفت: با برنامه‌ریزی های انجام شده جشن قدردانی از ورزشکاران و مدال آورن استان در المپیک برگزار می شود

ایسنا