مهندس تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۵۰۰ میلیون تومان به زیباسازی و حفظ بافت روستایی ۵ روستا در شهرستان نکا کمک می کند. این مطلب را دکتر شاعری نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم و رسانه ها با حضور مهندس تابش و دیگر مدیران مطرح کرد. وی همچنین افزود علاوه بر این مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستان  استانی توسط فرمانداری اختصاص می یابد تا ۵ روستای دیگر ساماندهی شوند.

همچنین مهندس تابش در حاشیه برنامه افتتاحیه در روستای زروم خطاب به یکی از طلاب این روستا گفت در صورتی که روحانی در این روستا بصورت دائم مستقر شود یک باب خانه عالم از سوی بنیاد مسکن در این روستا ساخته می شود.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه با اشاره به حفظ بافت با ارزش سنتی روستایی از تصویب و اجرای پنج طرح هادی در قالب بوم گردی- گردشگری با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

شاعری گفت: خوشبختانه شهرستان نکا در طرح بوم گردی-گردشگری روستای زروم خوش درخشیده است به طوری که در ابتدای آماده سازی این پروژه گردشگران زیادی را جهت استقبال به این روستا اختصاص داده است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه روستاها می تواند حماسه اقتصادی را در سطح کشور ایجاد کند، تصریح کرد: در مسیر توسعه و آبادانی روستاها در ابتدا پایداری مشاغل و پایداری ملی رقم می خورد که می تواند با ایجاد توازانی پایدار میزان فاصله روستانشینان و شهرنشینان را کاهش دهد.

به گفته شاعری توسعه روستاها می تواند زمینه ساز طرح های مشارکتی اقتصادی باشد که به تدریج اقتصاد خانواده ها در روستا را ارتقا می دهد لذا در این راستا با اجرای چنین طرح های چشمگیر در سطح روستاها می توان کمک شایانی به چرخه اقتصادی روستانشینان کرد.

این مسئول اضافه کرد: محرومیت زدایی در روستا ها قطعا یکی از مهمترین تدبیر در جهت کاهش مهاجرت روستانشینان به شهرهای همجوار و حاشیه شهر ها می باشد لذا باید جهت برون رفت از مهاجرت روستا نشینان باید به خواسته آنها در روستا نگاه ویژه داشته باشیم.

جعفر احمدی فرماندار نکا نیز در ادامه  با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان نکا اظهار داشت: خوشبختانه با عملکرد شایسته دولت در حوزه آبادانی وتوسعه روستایی ۴۰ درصد از روستاها شهرستان نکا در دولت کنونی از طرح مصوب هادی برخوردار شدندهمچنین در این راستا سال ۹۴ ابلاغیه طرح هادی ۴۰ روستای بخش مرکزی و هزارجریب مصوب و اجرایی شد.

به گفته فرماندار نکا ۲۷ طرح هادی روستاهای شهرستان  در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبارات نیم کاره مانده است همچنین در همین حوزه ۱۰ روستای شهرستان نکا فاقد طرح هادی می باشند که باید دراین حوزه وارد عمل شد.

نماینده عالی دولت در نکا طرح بوم گردی و گردشگری پنج روستای شهرستان نکا مصوب شده است به دنبال این هستیم با جذب اعتبارات این پروژه به زودی عملیاتی و مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که میزان جذب گردشگر به تدریج در سطح روستاهای بخش ارتقا می یابد.

وی متذکر شد: بنیاد مسکن شهرستان نکا برای ترویج نهضت آسفالت و استاندارد سازی جاده ها در روستاها نیازمند ۶۰۰ تن قیر است چرا که باید برای دسترسی به حوزه های ارتباطی استاندارد های حوزه راهداری رعایت شود.

به گفته احمدی دو روستا در طرح گردشگری بافت سنتی قدیمی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در روستاهای زروم و فریمک برای تقویت پتانسیل گردشگری و حفظ بافت ارزشمند سنتی در روستا و همچنین یک واحد مسکن روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.