رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بهسازی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار مسکن روستایی کشور در دست اجرا است.

 علیرضا تابش پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه افتتاح یکصد و بیست هزار میین مسکن روستایی کشور در بخش هزارجریب نکا افزود: یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد مسکونی روستای در طرح بهسازی و نوسازی مسکن سراسر کشور در حال اجرا است و در عین حال تاکنون یک میلیون ۸۵۰ هزار واحد مسکن روستایی سطج کشور در حوزه نوسازی به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به افزایش وام مسکن روستایی اظهار داشت: بانک ملی مرکزی به دنبال ابلاغ و افزایش وام سقف مسکن روستایی از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان است که تا ۱۵ روز دیگر ابلاغ می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآور شد: برای ۲۰۰ هزار واحد آبفا به ارزش چهار هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است که با وام پنج درصد به روستاییان بخش اعظم از مشکلات آنان برطرف می شود.

تابش ادامه داد: تاکنون برای ۹۷ درصد ۳۸ هزار روستایی که بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند، طرح هادی مصوب شده است و امسال به ۱۰۰ درصد می رسد و در این راستا خواستار بازنگری در این طرح هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: دو هزار و ۳۰۰ طرح هادی در برنامه های اجرایی در سال جاری در دستور کار قرار دارد و بخشی از آن مربوط به سال گذشته است و برای طرح های دو هزار روستای کشور ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

وی در خصوص سند مالکیت روستایی گفت: تاکنون دو میلیون و ۸۰۰ هزار سند مالکیت روستایی صادر شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

مهر