مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: 159 طرح گردشگری در مازندران نیمه کاره است.

به گزارش ایسنا مازندران، دلاور بزرگ نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود 159 طرح گردشگری نیمه تمام شامل هتل، متل، مهمانپذیر و طرح های زیر ساختی دیگر در استان گفت: این طرح ها با پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد در حال اجراست.

وی سرمایه گذاری انجام شده تاکنون در این طرح ها را 11 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که برای تکمیل آنها به 30 هزار میلیارد ریال اعتبار جدید نیاز است.

بزرگ نیا به صدور 453 فقره موافقت نامه اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در مازندران در دوره سه ساله فعالیت دولت یازدهم اشاره و تاکید کرد که تمامی این موافقت نامه ها در حال پیگیری و اجراست.

این مسئول اعلام کرد: بر اساس آمارهای رسمی مازندران به عنوان مهم ترین مقصد گردشگری کشور، سالانه میزبان حدود 30 میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است

وی اظهار داشت: معرفی 116 طرح استانی و ملی با مبلغ سرمایه گذاری 6100 میلیارد ریال، تسهیلات پیشنهادی به بانک های عامل به مبلغ 4 هزار و 500میلیارد ریال با پیش بینی اشتغال دو هزار و 750نفر، اختصاص 350 میلیارد ریال تسهیلات برای 33 طرح گردشگری با ایجاد اشتغال برای 350 نفر از کارکرد دولت یازدهم در حوزه گردشگری مازندران است.