قبل از انقلاب افرادی بودند که از حضرت امام با هدف محدود کردن هنرمندان و اهالی موسیقی استفتائات جهت‌دار می‌کردند اما امام هوشمندانه پاسخ آنها را می‌داد.
مدیرمسئول روزنامه اطلاعات گفت: امام خمینی در حسینیه جماران دستور دادند برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.

به گزارش جماران، سیدمحمود دعایی، ظهر امروز در مراسم تولد هنرمندان پیشکسوت در مرداد و شهریورماه؛ با اشاره به مسائلی که در ماه‌های اخیر به وجود آمده، گفت: متاسفانه در کاشان به فاطمه معتمدآریا بی‌حرمتی شد که این امر باعث شرمندگی است هرچند آیت‌الله یثربی، امام جمعه کاشان و فرزند اولین امام جمعه کاشان که توسط حضرت امام منصوب شده بودند، با سخنرانی خوبی این مساله را جبران کردند.

 دعایی: امام دستور داد در جماران برنامه زنده موسیقی اجرا شود

سیدمحمود دعایی همچنین با اشاره به لغو کنسرت‌ها در مشهد گفت: نباید وقتی یک روحانی نظری می‌دهد آن را به همه روحانیت تعمیم عام بدهیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب افرادی بودند که از حضرت امام با هدف محدود کردن هنرمندان و اهالی موسیقی استفتائات جهت‌دار می‌کردند اما امام هوشمندانه پاسخ آنها را می‌داد.

دعایی ادامه داد: امام خمینی برای آنکه منش و روش خود را درباره موسیقی نشان دهد؛ بعد از انقلاب در حسینیه جماران که مکان مقدسی است؛ دستور دادند تا برنامه زنده موسیقی اجرا شود و هنرمندان نیز با اجازه امام سازهای مختلف را در آنجا نواختند و ایشان با این رفتار؛ نظر خود را به همه اعلام کردند.

دعایی افزود: اگر یک روحانی بزرگواری در شهری نظری می‌دهد با تمام احترامی که برای نظر ایشان قائلیم، اما این یک نظر شخصی است و ما آن را به‌عنوان نظر کلی قبول نداریم.