مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در مدت چهار ماه سالجاری 7 هزار و 831 مصدوم نزاع به مراكز پزشكي قانوني استان مراجعه كردند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ، دو درصد كاهش يافته است که از تعداد 5 هزار 277 نفر مرد و ما بقی زن هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران،دکتر عباسی با بیان از كل مراجعين نزاع در اين مدت 5 هزار و 277 نفر مرد و ما بقی زن هستند افزود :در اين مدت شهرهای ساری و میاندرود با هزار 542، بابل با 972و آمل با 825 نفر بيشترين و  شهرهای فریدونکنار با 134 و سوادکوه با 147 كمترين آمار مراجعين نزاع را داشته اند.

وي با تاكيد بر اينكه نزاع و درگيري بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكي قانوني است ، تصريح كرد :بخش قابل توجهي از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگيري از طرف مراجع قضايي و انتظامي به مراكز پزشكي قانوني ارجاع مي شود كه بر اساس نوع و ميزان آسيب ديدگي با توجه به قانون مجازات اسلامي براي آنان گواهي صادر ميشود. اين مقام اجرايي استان يكي از دلايل بالا بودن آمار نزاع را پائين بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : ميتوان با آموزش مهارت هاي زندگي به خصوص در سنين پايين ميزان تحمل افراد را در شرايط استرس بالا برد تا افراد به جاي درگيري فيزيكي ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشكلات في ما بين را حل و فصل كنند.