پایگاه خبری تحلیلی فسایی:

به ما نشانی روستایی را می دهند به نام سده، در 30 کیلومتری فسا، روستایی که چند کیلومتر بعد از میانشهر واقع شده است.

میانشهر جزء بخش شیبکوه‌است. شیبکوه یکی از بخش‌های چهارگانه شهرستان فساست که عمده جمعیت آن فارسی‌زبانند و درصدی از آن نیز عشایری هستند که به گویشی مرکب از لغات عامیانه عربی و فارسی تکلم می‌کنند.

میانشهر را رد می کنیم و وارد روستای کوچک سده می شویم. قرار است در آنجا با دختری آشنا شویم به نام اِلنا !

اِلنا ، کودک 2 ساله فسایی است که چون پدرش زندانی بوده، مادرش روز تولد او را رها کرده و رفته است.خاله اِلنا یک ماه از او نگهداری می کند و بعد از آن، این کودک معصوم یک ماه را به مادربزرگ پدری اِلنا می سپارد.

مادر بزرگ اِلنا 75 ساله است و از 73 سالگی تا کنون یعنی از یکماهگی تا دوسالگی، اِلنا را سرپرستی و به سختی بزرگ کرده است.

طبق گفته مادر بزرگ، پدر اِلنا چند سال قبل تصادف می کند و یک نفر حین تصادف کشته می شود و چون توان پرداخت دیه را نداشته الان چند سال است که زندان به سر می برد مادرش هم روز تولد اِلنا را به خواهرش می سپارد و به شهر سرحد منزل پدری می رود.

می پرسم چه کسی اسم اِلنا را را برای نوه ات انتخاب کرد، می گوید”همان یک ماهی که خانه خاله اش بود ، خاله اش اسم اِلنا را برایش انتخاب کرده است” .

نام فامیلشان را می پرسم متوجه نمی شود. از همسایه ها فامیل النا را می پرسم می گویند الهی.

اِلنا الهی و مادربزرگش در شرایط سختی زندگی میکنند.

خانه آنها کلاً یک اتاق است. که همه ی زندگیشان در آن خلاصه می شود.

و یک توالت .حمام ندارند و حیاطشان هم دیوار ندارد.

اِلنا از این دنیا، یک سه چرخه و یک عروسک دارد.

این در شرایطی است که بسیاری از ما‌‌ الحمدلله هم خانواده خوبی داریم و هم در رفاه ، زیر نسیم خنک کولرهای آبی یا گازی روبروی تلویزیون نشسته‌ایم. یا سرمان گرم تلگرام و وات ساپی است که مدتهاست اسیرش شده ایم.

اِلنا، در گوشه‌ای از شهرستان فسا با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی محروم است . این خانواده هیچ راه درآمدی ندارند.
چند پتو و مقداری ظرف و ظروف تنها دارایی این خانواده است. آن‌ها بدون آب لوله کشی، سرویس بهداشتی و کولر، در گرمای سوزان بخش شیبکوه فسا روزگار می‌گذرانند و قطعاً زندگی در این وضعیت، برای یک مادربزرگ 75 ساله و کودک 2 ساله مخاطرات زیادی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی فسایی ، قصد دارد با همکاری گروه جهادی همت گوشه ای از مشکلات این خانواده را کم کند. قرار است حمام، سرویس بهداشتی، یک اتاق و پذیرایی برایشان ساخته شود.

کارهای مقدماتی انجام شده و برای ادامه کار چشم امید به کمک های مردمی داریم.

 کسانی که چه از نظر مالی و چه از نظر یدی مایلند در این امر خیر یاری رسان باشند با شماره تماس 09399479038 تماس یا کمک های مالی خود را به شماره کارت 5859831004300090 بانک تجارت به نام ابراهیم شیشه گر تا پایان شهریورماه 95 واریز نمایند. لطفاً در صورت مساعدت تاریخ و مبلغ واریزی را به شماره فوق پیامک کنید.

درصورت عبور کمکها از سقف مورد نیاز صرف موارد بعدی خواهد شد.