مجلس دهم آغاز کم‌حاشیه‌ای داشت که یکی از دلایل آن تازه کار بودن سه‌چهارم نمایندگان در پارلمان بود. در ابتدای مجلس حتی اعتبارنامه نادر قاضی‌پور هم چالشی نشد اما حالا کم کمی ورق دارد برمی‌گردد.
هفته‌ای که گذشت آخرین هفته تابستانی نمایندگان مجلس دهم بود. جلسه بعدی مجلس در چهارم مهرماه برگزار می‌شود و در سه هفته‌ای که در این بین فاصله است نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و تعطیلات تابستانی خود را سپری می‌کنند. هفته آخر هفته پرچالشی بود. این ادعا شاید در مقایسه با مجلس پیشین کمی بزرگنمایی داشته باشد اما در مقایسه با مجلس دهم،‌ می‌توان ادعا کرد که کم کم مرزبندی‌ها و حاشیه‌ها در حال نمایان شدن است. پیش از این تنها حاشیه در خور توجه این مجلس درگیری نماینده آمل با معاون وزیر کشاورزی و یقه چاک دادن آقای معاون وزیر بود .
قاضی پور یک خبرنگار را زد، عذرخواهی نکرد گفت شوخی بوده!
کلید حاشیه‌های این هفته را کسی زد که مجلس دهمی‌ها تلاش می‌کردند از حاشیه ساز شدن او جلوگیری کنند. نادر قاضی پور روز یکشنبه پس از پایان جلسه علنی در لابی مجلس چند مشت به صورت خبرنگار روزنامه ایران زد و سپس او را کشان کشان به سمت حراست مجلس برد. ظاهرا حراست مجلس نیز از خبرنگار یادشده تعهد گرفته که دیگری در مجلس درگیری نداشته باشد و . این اتفاق واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. همان روز خبرنگاران نامه ای خطاب به لاریجانی نوشتند و مشغول امضا جمع کردن شدند. 327 تعداد امضاهای پای نامه زده شد . نامه دیگری هم به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نوشته شد. پای این نامه را  حدود 500خبرنگار امضا کردند.
خبرنگاران تنها کسانی نبودند که نسبت به موضوع اعتراض داشتند. برخی نمایندگان هم اعتراض‌هایی را مطرح کردند. همان روز محمدرضا عارف در اینستاگرامش طی یادداشتی ضمن تاکید بر حفظ حرمت خبرنگاران از نمایندگان مجلس خواست در برخورد با اصحاب رسانه به گونه‌ای عمل نکنند که برخی خاطرات تلخ گذشته برای خبرنگاران تداعی شود .
نمایندگان فراکسیون امید هم در نامه ای به هیئت رئیسه مجلس خواستار برخورد با قاضی پور شدند (اینجا). الیاس حضرتی که هم نماینده مردم تهران در مجلس است و هم مدیرمسئول روزنامه اعتماد، یعنی همان روزنامه ای که خبرنگار یاد شده پیش از این، آنجا فعالیت می‌کرده نیز توصیه کرد «هیات‌رییسه به‌خاطر برخورد وحشتناک نماینده ارومیه با یک خبرنگار عذرخواهی کند» .
همزمان با این انتقادات از بیرون و درون مجلس، محمدجواد جمالی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از پیگیری موضوع درگیری نماینده ارومیه با خبرنگار روزنامه ایران در این هیات خبر داد (اینجا). با این حال قاضی پور چنانکه در جریان مواضع انتخاباتی اش درباره زنان  هیچ گاه عذرخواهی نکرد، این بار هم در اولین جلسه علنی مجلس پس از این اتفاق در روز سه شنبه بدون عذرخواهی از اتفاق رخ داده، تنها به این نکته بسنده کرد که عجله داشته و مانند تراکتور از هرچه بر سر راهش بوده رد شده و برخوردش با خبرنگار مربوطه شوخی بوده است .
پزشکیان که آن روز اداره جلسه مجلس را برعهده داشت اما در واکنش، خواستار حفظ شأن خبرنگاران شد و برخی نمایندگان هم به میان خبرنگاران رفتند و از آنها بابت اتفاق رخ داده، دلجویی کردند .
داستان مطهری و دایه‌های دلسوزتر از مادر
اما تنها حاشیه هفته پایانی جلسات تابستانی مجلس دهم، موضوع مشت زنی قاضی پور نبود. مواضع علی مطهری در مقام نایب رئیس مجلس درباره فایل صوتی منتسب به آیت الله منتظری درباره اعدام‌های سال 67 هم در این هفته، موجی از حاشیه‌ها را به همراه داشت.
پس از آنکه علی مطهری به مصطفی پورمحمدی درباره این فایل صوتی نامه نوشت و از او خواست تا درباره شایعات مطرح شده درباره اعدام‌های سال 67 توضیح بدهد ، نمایندگان منتقد، این نامه را برنتابیده و نسبت به انتشار این نامه اعتراض کردند .
در جلسه روز یکشنبه مجلس بود که محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس در تذکری خطاب به نایب‌رئیس مجلس از او خواست تا زمانی که در این جایگاه است، از برخی اظهارنظرهای حاشیه‌ای پرهیز کند.
این انتقادات با همراهی برخی دیگر از نماینده‌ها همراه شد  و کار به آنجا کشید که برخی نماینده‌ها برعلیه مطهری شعار «مرگ بر منافق» سردادند و برخی هم از او به دلیل مواضعش پیرامون اعدام‌های 67 شکایت کردند  و گلایه پیش لاریجانی بردند هرچند کمی بعد گفته شد که تعدادی از آنها شکایتشان را پس گرفتند.
 وزیر دادگستری اما موضعی ملایم تر داشت و در پاسخ به مطهری گفت: «آرام هستم و یک شب هم بی‌خوابی نکشیده‌ام».
با این وجود، همه نماینده‌ها منتقد مواضع علی مطهری نسبت به اعدام‌های سال 67 نبودند. مثلا مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون امید از مطهری حمایت کرد  و فراکسیون امید هم در واکنش به انتشار این نامه جنجالی به بیان اینکه نامه را بررسی می‌کند، اکتفا کرد . در نهایت مطهری در پاسخ به منتقدان توصیه کرد دایه دلسوزتر از مادر نشوند .
 در میانه همین بحث و جدل‌ها بود که برخی عکاسها تلاش کردند با شکار تصاویری ناب از مجلس، مواجهه مطهری با حامیان و منتقدان را از زاویه ای دیگر ثبت کنند .
از تعیین تکلیف مینو خالقی تا کنایه‌های خندوانه‌ای
با اینکه اولین فصل از فعالیت‌های مجلس دهم به پایان رسید اما هنوز داستان مینو خالقی منتخب مردم اصفهان که نتوانست وارد مجلس شود، هنوز تمام نشده است. پس از آنکه بهارستانی‌ها درباره استفساریه قانون انتخابات تصمیم گرفتند، در آخرین هفته از جلسات تابستانی مجلس، بحث امکان دوباره ورود خالقی به مجلس خبرساز شد.
با این حال پس از مخالفت مجلس با سازوکار جدید ابطال انتخابات ، حرف و حدیث‌ها در این رابطه پایان یافت و سرانجام حامیان ورود مینو خالقی به بهارستان دریافتند که انگار قرار نیست این اتفاق رخ دهد.
پایان بخش حاشیه‌های این هفته مجلس هم برخی مصوبات مجلسی‌ها بود. از شکست موقتی تلاش‌های تازه برای اصلاح قانون انتخابات گرفته تا تشکیل فراکسیون «مستقلان ولایی» .
فراکسیونی که به نظر می‌رسد در اعتراض به ناتوانی برخی اصولگرایان مجلس در برگزاری جلسات فراکسیونی تشکیل شده است . نماینده‌ها در این هفته درباره علنی کردن نام مفسدان اقتصادی هم بحث و جدل بسیار کردند  و در نطق‌های خود، جناب خان را الگویی برای برخی مسئولان دولتی دانستند . این بحث‌ها و کنایه‌ها گاه کار را به آنجا رساند که لاریجانی نماینده‌ها را توصیه به حفظ رفاقت کند .
حالا و پس از پشت سر گذاشتن یک هفته داغ و خبرساز برای رسانه‌ها، به تعطیلات سه هفته ای تابستانی رفتند تا با آغاز پاییز، دومین فصل کاری خود را آغاز کنند. فصلی که با توجه به تجربه هفته آخر تابستان می‌توان پیش بینی کرد، حاشیه‌های بسیاری در پیش داشته باشد و به نظر می‌رسد یخ نماینده‌ها با حاشیه‌سازی رسانه‌ای اندک اندک دارد آب می‌شود.