استاندار مازندران خواستار افزایش حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری های استان شد.

ربیع فلاح جلودار در آیین کلنگ زنی هتل سه ستاره پارادایس در کهنه سرا بخش مرکزی نوشهر با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه در شهرستان کلاردشت و نوشهر ظرف مدت امروز، اظهار کرد: همه پروژه ها مربوط به بخش خصوصی و با سرمایه گذاری این بخش انجام شد و هیچ پروژه ای به صورت دولتی انجام نشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم خود باید برای سرمایه گذاری و تولید به صحنه بیایند، افزود: قوه محرکه اقتصاد دست بخش خصوصی است و فضا باید برای مردم آماده شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: پروژه های خوبی در استان اجرایی و یا در حال اجرا است و جای بسی خرسندی برای سرمایه گذاران است که در این استان قصد سرمایه گذاری دارند.

فلاح جلودار با بیان اینکه ایران و به طور خاص مازندران مزیت نسبی نسبت به سایر استانها دارد، خاطر نشان کرد: سالانه ۳۰ میلیون گردشگر به استان مازندران سفر می کنند و صدها هزار نفر گردشگر خارجی نیز وارد استان می شوند و این در حالی است که شاید استان زیرساخت های مناسب را هم نداشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا و اروپا امنیت ندارد و کشورهای همسایه نیز همین وضعیت را دارند،در حالی که ایران پایتخت امنیت دنیا است و اغلب این کشورها از ایران برای برقراری و تداوم امنیت کمک می خواهند.

این مسئول ادامه داد: گردشگری در استان مازندران به خصوص غرب استان و این منطقه که از لحاظ جغرافیایی و آب و هوا منحصر بفرد است بسیار چشمگیر و با استقبال زیاد است و سرمایه گذاری در این بخش بسیار مهم است.

به گزارش ایسنا استاندار مازندران با اشاره به موقعیت خوب منطقه، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی به ساحل ، سرمایه گذار علاوه بر ساخت هتل،بیشترین فکر و ایده خود را می تواند در بخش ساحل داشته باشد که تاثیر بسزایی در جذب گردشگر دارد، زیرا ۵۰ درصد اقتصاد از راه دریا کسب می شود.

فلاح جلودار با اشاره ایجاد پنجره واحد در استان در جهت کمک به سرمایه گذاران و کم کردن بوروکراسی اداری، گفت: تمامی مدیران استان و شهرستان موظف هستند تدابیر لازم را جهت حمایت از سرمایه گذاران داشته باشند.