ربیع فلاح، با اشاره به اين كه روستا کانون تولید است، ابراز داشت: روستاها در تامین امنیت غذایی کشور سهمي بسزا دارند و دهياران زمينه ساز تحقق اين نقش هستند.

 دهیاران بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های روستای خود در تقويت فعاليت هاي اقتصادي تلاش نمايند.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جمع دهیاران منتخب استان، با اشاره به اين كه روستا کانون تولید است، ابراز داشت: روستاها در تامین امنیت غذایی کشور سهمي بسزا دارند و دهياران زمينه ساز تحقق اين نقش هستند.

استاندار با اشاره به اینکه بنده روستا زاده هستم و سال ها در نهاد انقلابي جهاد سازندگی در روستا ها کار و تلاش کردم، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه روستاها و تأمین زیرساخت‌ها، عمران و آبادانی صورت گرفت .

فلاح اقدامات مهم در توسعه روستا را در گام بعدی، اجرای طرح هادی  اعلام کرد و ابراز داشت: هم اکنون  با جذب سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی و افزایش درآمد با حفظ نیروها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در روستاها مورد توجه است.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید با تقویت جبهه تولید و اشتغال زایی در روستاها از مهاجرت هاي بي رويه ممانعت شود و زمینه کار و فعالیت اقتصادي در روستاها فراهم گردد، گفت: ما امروز صاحب تجارب بسیار مفید و سازنده در بها دادن به توسعه روستاها هستیم و امیدواریم با یک حرکت تحولی بتوانیم اهدافمان را در این زمینه عینیت ببخشیم.

استاندار مازندران با اشاره به هدف “هر روستا –یک طرح اقتصادی  ” تا پایان سال 95 بیان داشت: دولت در اين راستا با مشاركت و اعطاي تسهيلات كم بهره، زمينه رونق كسب و كار در روستاها را فراهم آورده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر در این حوزه بتوانیم از ظرفیت‌های خوب و قانونی دهیاری‌ها و شوراها در جلب رضایت مردم و خلق ثروت در روستاها بهره بگیریم، قطعاً می‌توانیم در ادامه مسیر موفق،‌ شایسته و مطلوب عمل کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در هفته دولت 1600 روستا بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار شدند،اظهار داشت: روستاها در مازندران با داشتن آب، برق و مخابرات از زیر ساخت هاي لازم براي رونق اقتصادی برخوردار هستند .

مقام عالي دولت در مازندران، با اعلام اینکه متوسط درآمد روستاهای مازندران 30 درصد بيشتر از روستاهای دیگر کشور است ،گفت: روستاهای برخوردار با ظرفیت های مختلف در استان وجود داردکه با نگاه ویژه به این روستاها خوداتکایی ملی صورت می گیرد .

استانداردر راستای توسعه پایدار روستاها به دهیاران گفت: در ایجاد اقتصاد روستایی باید قابلیت محلی، استانی در نظر گرفته شود.


ضرورت تلاش دهياران در جهت تقويت فعاليت هاي اقتصادي در روستاها / زير ساخت هاي لازم براي رونق اشتغال در روستاهاي مازندران فراهم است
ضرورت تلاش دهياران در جهت تقويت فعاليت هاي اقتصادي در روستاها / زير ساخت هاي لازم براي رونق اشتغال در روستاهاي مازندران فراهم است